Zamieszczone przez Jesion
spalanie ojeju w 1.6 MPI lpg jest normą???
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez bishopZamieszczone przez yunior81Podziwiam osoby ktore jezdza Octavia 1,6 MPI wiecej niz 140......
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81...Tak czy siak nie mialem z nim zadnych problemow i zadnych dolewek miedzy wymianami, ogolnie jak dla mnie bardzo dobry silnik.
Skoro jesteś pod ręką to dopytam, ile obr masz na najwyższym biegu ,przy140 ?
Komentarz
-
-
Panowie, trochę mnie bawią takie dywagacje - czy i jak się skróci żywotność motorów 1.6 jeśli będą dużo latać po autostradzie, bo nawet jeśli będziemy robić dużo km na wysokich prędkościach obrotowych to co - dolejemy z litrę czy więcej oleju między wymianami i lux.
Silnik w takim wypadku zamiast 400 tys. zrobi 300 tys.? (To są motory długowieczne) Większość z nich co jeździ w Polsce, a ludzie się napawają, że jeszcze nie maja 2 z przodu pewnie i tak ma bliżej do 3 czy 4.
A nawet jeśli przejedzie jeszcze mniej to ile będzie kosztować nas kapitalny remont tego silnika? Będzie do wydatek pewnie max 4 tyś i motorownia gotowa na podwojenie tego wyniku?
Ile km wytrzyma to super wyważone TSI - 200 tys.? A co po tym? Będziecie szukać motoru z rozbitka czy robić remont? Bo idę o zakład, że nawet gdyby ktoś chciał wyremontować TSI - jakiekolwiek by to nie było będzie musiał zapłacić przynajmniej z 3krotność tego co posiadacz MPI.
Motoryzacja idzie w ogólnoświatowym trendzie by nic nie było wieczne - tak jak kiedyś Mercedesy były niezniszczalne, tak teraz już się tego nie powtórzy. Osobiście uważam, że zabieg niewkładania (wiem, że są nieliczne wyjątki) tu skrzyni 6 biegowej jest celowy - bo to byłby silnik idealny dla przeciętnego człowieka, a z taka skrzynią za przeproszeniem "nie do zajebania".
I chociaż wad ten silnik ma wiele: krótka skrzynia, żłopanie oleju na autostradzie, głośna kultura pracy na tej autostradzie, braku mocy, choć dla mnie akurat ten silnik jest jak najbardziej w porządku - co więcej ostatnio byłem u mackowski to jak się przewiózł to sam był w szoku jak ten silnik pracuje a ma swoją w TDI - to jednak ja wole patrzeć na jego zalety trwałej konstrukcji, ekonomicznej jeździe na lpg, braku turbiny - która przy moich krótkich przebiegach miejskich krwawiła by jak Bruksela po ostatnich zajściach (wnioskuje to po ilości masła pod korkiem wynikającego z niedogrzanego silnika i porę zimową) oraz przede wszystkim przez tanią ogólną eksploatację i remont tego silnika.
Myślę, że nie ma co popadać w paranoje
the end :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Niestety, niektorzy docenią MPI jak sie juz zmienia na cos innego, takie zycie. Jesli ktos ma ten motor od nowosci, dobrze go ulozyl i czasami po jezdzie autostradowej raz w roku :wink: doleje odrobine oleju to na serio nie mozna narzekac. Czasami moze sie zdarzyc jakas czarna owca silnika MPI ktora bierze olej itd. ale ogolnie, mimo swoich drobnych wad jest to bardzo trwały silnik i kazdy przyzwoity mechanik to stwierdzi. Takze wlasciciele MPI cieszcie się z posiadania w dobie takich wynalazków jak TSI starego dobrego silnika ktory wiele zniesie i odwdzieczy sie bezawaryjnoscia a przezyje przynajmniej 2 TSI
Komentarz
-
-
Jak dla mnie 1.6 MPI to świetny silnik, ale ma swoje ograniczenia tzn nie jest demonem prędkości oraz nie nadaje się na długie jazdy autostradowe. Po autostradach prawie nie jeżdżę a po mieście też raczej dostojnie jeżdżę :lol: także oleju w ogóle nie dolewam pomiędzy wymianami a przebieg mam 170 tkm. Dla mnie branie oleju przez ten silnik to nie jest norma. Jak komuś ten silnik bierze olej to albo ma źle dobrany silnik do potrzeb, albo silnik jest do remontu.
Komentarz
-
-
Znajomy kupil niesmiertelna octe 1,6 mpi prawie nowa z malym przebiegiem. Kilka lat po trzymal w garazu a pozniej zabral na taxi. Miedzy 200 a 250 tys km wysralo sie wszystko po kolei. Najpierw sprzeglo, pozniej skrzynia, pozniej glowica (do picia oleju doszlo picie plyny) i pierscienie. Sam silnik przeszlo 3tys, skrzynia z 1500 a skoda warta z 5-6? Takze legendy i bajki o skodach sa raczej zmyslone.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirekm71Znajomy kupil niesmiertelna octe 1,6 mpi prawie nowa z malym przebiegiem. Kilka lat po trzymal w garazu a pozniej zabral na taxi. Miedzy 200 a 250 tys km wysralo sie wszystko po kolei. Najpierw sprzeglo, pozniej skrzynia, pozniej glowica (do picia oleju doszlo picie plyny) i pierscienie. Sam silnik przeszlo 3tys, skrzynia z 1500 a skoda warta z 5-6? Takze legendy i bajki o skodach sa raczej zmyslone.
Komentarz
-
-
Jestem przyzwyczajony do innej jakosci. W 2006r kupilem sharana po taksowkowego z 2002r z przebiegiem 310tys km. Wada byla skrzynia automatyczna. 350tys wymiana skrzyni, 380 program w diagtroniku (ale to szlo), 450 uszczelniacze pompek, 500turbo, 600 skrzynia i nie cale 700 jak sprzedawalem w 2012r. Przy sprzedazy chodzil jak pocisk, cichy i szybki. Gdyby nie felerne skrzynie automatyczne to za 700tys km przy silniku uszczelki pompek- 400zl, turbine kupilem uzywana za 400zl i sam zamontowalem.
Wylewanie sie wszystkich plynow przy nie co ponad 200tys km nie nazywam zaleta ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnJazda z prędkością obrotową sinlika powyżej 4500 obrotów na minutę na odcinku 1500km od razu go nie zabiję, ale kilka takich tras bardzoo.. skróci jego żywot :P
nasza służbówka dobija do 200kkm na LPG i jakoś nie kopci, oleju nie bierze w ilościach kosmicznych, uzywamy Motula, a prędkości autostradowe ca.5 kRPM są na porządku dziennym.
fakt, przydałby się 6-ty bieg
za to mam skrzynkę
>takich dropsów<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirekm71Jestem przyzwyczajony do innej jakosci. W 2006r kupilem sharana po taksowkowego z 2002r z przebiegiem 310tys km. Wada byla skrzynia automatyczna. 350tys wymiana skrzyni, 380 program w diagtroniku (ale to szlo), 450 uszczelniacze pompek, 500turbo, 600 skrzynia i nie cale 700 jak sprzedawalem w 2012r. Przy sprzedazy chodzil jak pocisk, cichy i szybki. Gdyby nie felerne skrzynie automatyczne to za 700tys km przy silniku uszczelki pompek- 400zl, turbine kupilem uzywana za 400zl i sam zamontowalem.
Wylewanie sie wszystkich plynow przy nie co ponad 200tys km nie nazywam zaleta ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kapinasza służbówka dobija do 200kkm na LPG i jakoś nie kopci, oleju nie bierze w ilościach kosmicznych,
Zamieszczone przez kapiza to mam skrzynkę
>takich dropsów<
Komentarz
-
Komentarz